Kampaň Platformy ředitelky a ředitelé mateřinek má upozornit na to, že jsou mateřské školy v Česku opomíjeny v protiepidemických opatřeních. Vlády v Norsku, Japonsku, Slovinsku a Německu vnímají segment předškolního vzdělávání jako klíčový. Poskytují proto mateřským školám různé formy podpory, včetně kompenzace školného a nemocenských dávek, i personálních posil do mateřských škol, aby udržely desetihodinový provoz i při vysoké nemocnosti zaměstnanců. V Česku vážné finanční a personální problémy v preprimárním vzdělávání vláda i media přehlíží. Přitom na rozdíl od jiných zemí by v Česku taková pomoc byla rozpočtově neutrální! Po celé dva pandemické roky se mateřské školy žádné pomoci nedočkaly, a to i přes to, že ISEA přinesla kvantitativní data, s rozpočtově neutrálním řešením. V popředí zájmu jsou stále základní školy, a to navzdory tomu, že v mateřských školách je vzdělávání a doprovodná péče o děti „tváří v tvář“ s vyšším rizikem častých karantén; protože desetihodinový provoz mateřských škol je násobně větší, než na prvním stupni základních škol. V Česku, stejně jako Belgii Itálii a Chorvatsku, se však zaměstnancům předškolního vzdělávání dostalo jen malého uznání jejich práce během pandemie.
Trička kampaně „Učím, tedy jsem… paní učitelka, nejsem paní na hlídání!“ jsou dostupná ve všech velikostech na eshopu:
bílé
https://www.drsnej.cz/Pracovni-tricko-s-potiskem-Damske-d1084_1052769848.htm
barevné
https://www.drsnej.cz/Pracovni-tricko-s-potiskem-Damske-d1085_1052769894.htm