Psáno pro Reflex
Podle předpovědí budoucích trendů se očekává, že letošní rok bude ve znamení koktejlů s nízkým obsahem alkoholu. Dokonce prý do roku 2026 vzroste globální trh s nízkoalkoholickými nápoji o šedesát sedm procent, což předčí růst prodeje tradičních lihovin.
Jak je to možné? Jistý průzkum tisíců respondentů z celého světa odhalil tři hlavní trendy.
Zapomeňte na dobu, kdy se mladí toužili rychle opít do němoty. Do barů věkově dorostla nová generace flexitariánů, která jí maso jen sporadicky. Důvod, proč upřednostňují nízkoalkoholové koktejly, je prostý: množství masa ovlivňuje tempo uvolňování alkoholu do krevního oběhu – čím menší podíl masa mají tihle mladí na talíři, tím rychleji mají „opičku“. Pomalejší opíjení si kompenzují pestřejší formou zábavy jak v baru, tak doma.
Spontánní reakce barmanů, je přirozeně druhým trendem. Show do barů se vrací ze dvou důvodů. Barmani reagují na požadavky hostů, a současně se utkávají s konkurencí umělé inteligence. Obyčejné míchání běžných koktejlů transformují na laboratorní práci vývoje inovativních receptur doplněnou o akrobacii, kdy láhve létají vzduchem.
Digitální barmani těm živým totiž šlapou na paty a stali se třetím trendem. Osmdesát procent respondentů průzkumu požaduje od umělé inteligence recepty na domácí koktejly. Platformy BarGPT a Mixology sestaví návod na koktejl podle oblíbených filmů nebo dostupných surovin, které zrovna máte doma.
Škoda, že průzkum trendů zmiňuje spojitost nízkoalkoholových koktejlů jen s flexitariánstvím a neřeší význam role užívání léků na úzkostné stavy v životě této generace. Jedno je ale jisté: starší generace zůstane věrná vínu, pivu a kořalce. Cheers!